پیشرفت و توسعه کشورها ارتباط مستقیمی با امنیت دریایی دارد

پیشرفت و توسعه کشورها ارتباط مستقیمی با امنیت دریایی دارد

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: کارکنان نیروی دریایی مومن، متدین، متخصص، منضبط، ولایت‌مدار، ایثارگر و شهادت طلب هستند.

وی تصریح کرد: امروزه اهمیت دریا بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه کارشناسان نظامی قرن آینده را قرن دریا نامیده‌اند، امروزه تمامی کشورهایی که به دریا راه دارند تلاش‌های مضاعفی را در استفاده از آ‌ن می‌کنند.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه قرن حاضر قرنی است که هیچ کشوری هنوز نتوانسته دریا را به طور کامل بشناسد، گفت: برنامه ما در نیروی دریایی بر اساس نظریه رهبری، توسعه دریامحور کشور بوده است.

دریادار سیاری ادامه داد: پیشرفت و توسعه کشورهای جهان به خصوص کشورهایی که به آب و دریا راه دارند به امنیت دریایی گره خورده؛ ما در سال‌های دور به خاطر توطئه‌های استکبار نمی‌توانستیم از دریا استفاده کنیم، اما امروز نه تنها امنیت آبی سرزمین خود را تأمین می‌کنیم بلکه در آب‌های بین‌المللی حضور داریم و ناوگروه‌های صلح و دوستی را به کشورهای مختلف اعزام کردیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه امروزه نیروی دریایی وظایف مختلفی از جمله فعالیت‌های نظامی و دیپلماتیک دارد، گفت: اعزام ناوگروه‌های صلح و دوستی، حضور بیش از 5 ماهه ناوگروه ایران در آب‌های بین‌المللی، انجام رزمایش‌های مشترک و مواردی از این دست نشان دهنده همین موضوع است؛ امروز حوزه فعالیت دریایی عوض شده و همان گونه که فرمانده معظم کل قوا فرموده‌اند صرف موضوع دریانوردی باعث ایجاد اقتدار برای کشور می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ جمعه 17 آبان 1396 ] [ 21:1 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید